söndag 15 februari 2009

Smarrigt

I kväll har jag lagt in några bokmärken i delicious.com och även roat mig med att kolla in samlingen. Det som slog mig var att ingen lagt in eller taggat något webb 2.0 eller dylikt. Vad beror det på? Är det för att vi är mitt uppe i smeten som vi inte ser träden för all skog? Hmmm... :)
Jag valde i alla fall taggen användarinteraktivitet (tillsammans med slang och lexikon) för att beskriva mitt ena bidrag, urbandictionary.com.

Delicious har jag tidigare använt mig av ganska mycket. Främst privat men även i projektarbeten och då främst inom min utbildning. Det gjorde mig väldigt glad minns jag, den dag delicious introducerades för mig av Sara Kjellberg, en av föreläsarna på BIVIL. Hon använde verktyget för att lägga upp en massa bra länkar i samband med föreläsningar vilket gjorde undervisningen bättre och roligare.

Jag gillar delicious :D

Inga kommentarer: